Sunday, January 5, 2020

Sissejuhatus | Intro

*In English after the photos.

Assoorid. Sao Miguel

Saabumise päev

Äkki oli tunne, et ma ei teagi, kus ma olen. Vaatasin ringi ja mõtlesin, et miks ma siin olen, kus iganes ma olen. Avastasin end lennujaamast, mille läbitungimatu sumin, segu kõikvõimalikest helidest oli raske nagu nui. Siis see hetk möödus ja taipasin, et olen lihtsalt väga unine. 
Ootasime oma järgmist edasilendu Amsterdamis. Tallinna lend väljus enne kukke ja koitu, ja nagu ikka sellise varajase väljumisega, polnud ma ilmselt jõudnud magada silmatäitki ja Amsterdamis tuli uni nagu raske kott peale. Järgmine peatus oli Lissabonis, kuhu maandudes tuli meil jalad kõhu alt välja ajada ning liduda Ponta Delgada lennu peale. Mõnikord tundub, et ainult meie, eestlased, võtame asja täie tõsidusega ja punktipealt. Tallinnast väljus lend täpipealt õigel ajal ning jõudis ka kohale täpipealt õigel ajal. Amsterdam-Lissabon lend hilines väljumisega ning saabumisega, vähendades meie ümberistumise aega 30 minutile, kuid järgmine lend hilines veelgi enam väljumisega, nii et oleksime ilmselt peale jõudnud ka ilma jooksmata. 

Kodus olin uurinud kohalikku ilmateadet ja see teatas, et meie saabumise ajal on +24 C ja niiske. „Väga tore“, mõtlesin, meil oli augustis ka sama soe. Nii pistsin ma igaks juhuks lühikesed püksid ka kohvrisse. 

Kohale jõudes sain ma aru, mida tähendab kohalikus ilmakeeles +24 C ja niiske. Otsemaid kleepus särk ihu külge ja mõte seljakotile monteeritud sallist ja vestist (vist isegi jakk oli seal) muutus raskeks ja higiseks. +24 C Eestis, suvisel Saaremaal on sama kaugel Sao Migueli +24 C-st nagu Kuu Maast. 

Väljas oli juba täiesti pime ja vihma tibutas. Sooja vihma. Tuletan meelde, et oli sügis. 

Meie päralt oli terve suur maja, mis esmapilgul pimedas ei tundunudki nii suur. Õnneks oli avatud ka veel toidupood, sealse kõige suurema hinnašoki jätan siiski enda teada ;) Välismaa toidupoed on minu arust alati huvitavad.
Ma olin ikka tõeline „keenjus“, et vähemalt ühe paari lühikesi pükse kaasa võtsin! Kodutöö oli ilmselgelt poolik ja see oli ju ometi EU, eks? Et lausa troopiline, sai ruttu selgeks. 

Postitusi saab olema üsna mitu ning kuigi üldiselt liigun päevade kaupa, reportaaži vormis, siis eraldi lood tulevad aeg-ajalt kindlasti vahele. Ja mõni päev oli nii teguderohke, et mahutab 2 postitust. 

Pilte saab olema pigem rohkem kui vähem, sest ükskõik, kuidas ma püüan, ei oska ma edasi anda midagi nii vägevad ühe pildiga, nii jääb lugu kõik jutustamata. 

PS, kui Sa kogu teksti lugeda ei viitsi, siis vaata pilte :) 


Linn pilvedes, samal ajal kui meie Roheline Saar on all juba ootamas
City in the clouds, and our destination - Ihla Verde is waiting for us below




Suddenly I had the feeling of being lost. I looked around and wondered – where am I? And why? I found myself sitting in the airport of Amsterdam and I remembered it all. I was just too sleepy. Because the flight from Tallinn started so early I hadn’t had time to get some sleep and it caught me now, heavy as a bludgeon. We had several hours to spend in Amsterdam. Me and my 3 companions. Next stop was Lisbon and since the Amsterdam flight was so late we had to run to catch our Ponta Delgada flight. Maybe we, Estonians, are used to the exact times and being correct and always follow some directives. The flight Lisbon - Ponta Delgada was so late that we’d probably would’ve make it by walking. 

Back at home I studied the local weather forecast, it said +24 C and humid. “Nice”, I thought. We had the same in the summer but just in case I did put one pair of shorts in my suitcase. 

Arriving to Ponta Delgada and stepping outside – it was dark – I understood what +24 C and humid means. Estonian +24 C is as far as the Moon from the Earth. It was a bit rainy and the rain was warm. It was autumn, I remind you.
We had the whole house which was bigger than it seemed at the first sight in the dark. Lucky for us the grocery was still open. The biggest price shock I leave to my knowledge :) I think the groceries all over the world are very interesting places. 

So I am really a “genius” to put ONE pair of shorts in my suitcase. Obviously my homework was not finished and this place is EU, right? The fact that it is a tropical EU, I had to find out being there. 

There are going to be several posts about Sao Miguel. Some day was so dense that it will take 2 (or more) posts to put it all down. 

I hope you have a nice trip with the blog. But – if you don’t have time to read, just watch the photos :)

No comments: